Návštěvnost webu

Totiž jako majitele internetového obchodu je to pro vás přímo povinnost vědět, kolik lidí se na vaše stránky podívalo. Podle toho totiž můžete reagovat, zvyšovat si návštěvnost a tím samozřejmě i získat další potencionální zákazníky.

Vyhledávač a graf

Návštěvnost webu je přímo závislá na tom, jak vás lidé najdou. Zvolme si například hračky. Co udělá člověk, který chce pro své dítě (nebo pro sebe) koupit hračku? Napíše to slovo do vyhledávače. A toto je právě důležitý okamžik a začátek všeho. Vyjede na něj seznam, ve kterém se toto slovo vyskytuje. Což je pro vás i pro něj klíčové. A možná právě proto se tomu slovu také tak říká.

Ale dále. Návštěvnosti se také říká anglicky „traffic“. Tento traffic je samozřejmě měřitelný, jinak by to celé ztratilo význam a pro vás je dobré vědět, jaký byl. Ale jak se to dozvíte? Jednoduchými prográmky, nebo přímo zabudovaným „sledovačem“, abychom použili legrační český ekvivalent pro počítadlo. To by vám mělo ukázat počet hostů „guestů“, ale většinou jen jako základ. Tedy, dozvíte se, kolik lidí web navštívilo a víc nic. Podrobnější historii musíte hledat jinde.
Graf návštěvnosti

Na závěr se podívejme na to, co se navíc můžete dozvědět. Tak mimo jiné to, jak se host na váš web dostal. Jsou to čtyři základní možnosti.


 

·        Direct

·        referral

·        ppc

·        organic


 

Direct je ta nejjednodušší cesta a znamená to, že uživatel znal přesnou adresu stránky a celou ji zadal do vyhledávače.

Referral znamená to, že host někde narazil na link. Správně odkaz. Třeba v článku o hračkách byl váš web uveden jako dobrý a hned vedle byl na něj odkaz.

Pay per click je třetí možnost a v podstatě je hodně podobná té druhé. Jen je ten odkaz (link), placený a většinou se rozesílá mailem. Ale narazit na něj mohl třeba i na Facebooku.

Poslední, organic, je vlastně to, co popisuji na začátku, totiž to, že návštěvník zadá klíčové slovo do vyhledávače.  


Publikováno
V rubrikách Www