Evropská unie si představuje, že rozvrh středoškoláků by měl už v roce 2020 obsahovat nejen biologii nebo zeměpis, ale také výchovu k podnikavosti. Ve výuce je možná Česká republika zatím pozadu, za to ale v realitě v podnikání vyniká. Řadí se totiž mezi prvních deset zemí, kde pracuje nejvíce podnikatelů vzhledem k celkové populaci. Samozřejmě pokud chce být nějaká země ještě mnohem lepší a to více než je, pak je potřeba začít podporovat mladé studenty v rozvoji podnikavosti a to co nejdříve.
Obecně se tvrdí, že podnikatelské vzdělání danému člověku posiluje sebevědomí i víru, že může začít podnikat. Počítá se s tím, že tento typ vzdělání bude zvyšovat touhu podnikat a následně se stát podnikatelem. Určitě je pravděpodobnost mnohem vyšší, než u těch, kteří se nikdy podnikáním nijak nezabývali nebo toho o něm moc neslyšeli.
Určitě je každému z nás více než jasné, že podnikání má nejen pozitivní vliv na ekonomiku, ale také společnost. Díky podnikatelům totiž vznikají nová pracovní místa a mnoho dalších.
Až do dnešního dne byl vztah k podnikavosti v rukou jednotlivců, kteří se odvážili do světa podnikání vstoupit. Nově by se ale o možnosti podnikání měli dozvědět všichni studenti a to od svých učitelů.
Podle promyšlených strategií by se měli žáci seznámit alespoň se základními znalosti už v roce 2020.
V Evropě je stále výuka podnikání pouze dobrovolná či okrajová a záleží pouze na učitelích, jak se k němu postaví. S výukou podnikání se ve škole setkalo asi jen 20% evropských studentů.
Bohužel ale vztah středoškolských studentů k podnikání není nijak velký. Až 80% z nich považuje podnikání za nejisté a ne úplně pohodlné.
Aby se podnikavost českých studentů podpořila, je potřeba vytvořit strategii, která bude opravdu fungovat. Měla by být navíc vytvořena tak, aby školy a hlavně učitele podporovala a výuka byla posílena.
Jak to ale s tímto projektem dopadne je zatím jen ve hvězdách.